Tematy pokrewne
- Dodatkowe moduły
- Integracje z systemami zewnętrznymi
- Szkolenia dla obsługujących sklepy
- Bezpieczne zakupy w internecie
- Płatności w e-sklepie
Przeczytaj także
Program partnerski
Doskonałą formą promocji w sklepach internetowych są programy partnerskie.
Nie jest to dla wielu właścicieli e-sklepów atrakcyjny temat.
Wynika to z pewnych czynników:
program partnerski buduje się długo i
trzeba włożyć w to wiele pracy
Poniżej schemat najczęściej stosowanego programu partnerskiego:
-
partner promuje sklep w swoim serwisie www, bazie mailingowej itp.
-
w materiałach promocyjnych znajduje się link, dzięki któremu wiemy,
że zamówienie spłynęło od tego partnera. -
użytkownikowi po wejściu do sklepu z takiego linku przyznawany jest
plik cookie, który "łączy" go z danym partnerem. -
partner pobiera prowizję, która zależy od ustaleń sklepu z partnerem.
Jednak ten model nie jest doskonały, choć najczęściej stosowany, właśnie, dlatego, że nie był starannie opracowany, nie poświęciliśmy temu zbyt wiele czasu. Chętnie zaprezentujemy naszym Klientom kilka metod, w jaki sposób można zwiększać efektywność partnerów.
Proponujemy Państwu stworzenie programu partnerskiego dostosowanego pod konkretne potrzeby. Dopasowanie programu partnerskiego dla małego sklepiku sprzedającego książki i w dużej hurtowni książek wymaga zastosowania różnych rozwiązań.