Tematy pokrewne
- Od czego zacząć aby założyć własną stronę
- Co zapewni sukces w e-handlu?
- Rynek e-commerce receptą na kryzys?
- Pierwsza strona wyszukiwania w Google
- Sprawdź co możesz mieć za darmo
- Porady naszych specjalistów
Przeczytaj także
Jakich błędów unikać tworząc stronę WWW
Uczmy się od najlepszych
W minionym roku w Berlinie odbyła się konferencja Microsoft Tech Ed Europe 2010. Przedstawiciel koncernu wykazał jakie „ wpadki” popełniane są przy tworzeniu stron internetowych. Niżej najczęściej pojawiające się błędy w naszych stronach www.
-
Błędy w kodzie
Wiele serwisów na pierwszy rzut oka sprawia korzystne wrażenie od strony wizualnej, nie oznacza to jednak, że spełniają wszystkie "techniczne" wymogi poprawnie skonstruowanego portalu. Warto to sprawdzać np. tu: http://validator.w3.org/
Zawiła nawigacja
Czasem trafiamy na strony www, w których musimy spędzić sporo czasu, by odgadnąć, czym zajmuje się dana Firma. Chcemy być indywidualistami, chcemy wyróżniać się w sieci, przez to bardzo często popełniamy ten błąd, złą nawigacja. Zmuszamy Internautów do klikania na „na chybił trafił”, jak wielu ma do tego cierpliwość?
Złe rozmieszczenie reklam
Komunikaty reklamowe umieszczamy w kluczowych miejscach strony, chcąc dążyć do maksymalnych zysków z wyświetlonej reklamy. Reklamy te zasłaniają treść strony, uciążliwie pojawiając się co chwila na stronie i zniechęcając użytkownika do przeglądania dalej strony. Reklamy powinny być jak najmniej inwazyjne i przede wszystkim nie przeszkadzać użytkownikowi w zapoznawaniu się z zawartością serwisu.
Ignorowanie zasad SEO
Mamy dziś wiele witryn całkowicie pozbawione tekstu, który mógłby zostać zindeksowany przez wyszukiwarkę. Teksty są prezentowane w formie plików graficznych. Taka strona jest dla Google niewidoczna. Jednym z najczęściej pojawiających się błędów jest ukrywanie łącza pod tekstem: "więcej informacji o [nazwa produktu]" używana jest fatalna forma "więcej informacji o [nazwa produktu] znajdziesz tutaj".
Niespójność struktury witryny
Chcąc uatrakcyjnić stronę, tworzymy kilka szablonów naszej strony, użytkownik przechodząc do poszczególnych stron ma wrażenie, że był nie na jednej a na kilku różnych stronach. To wprowadza w błąd. Tworząc spójne witryny dajemy użytkownikom powód, by nam zaufali" - mówił przedstawiciel Microsoftu. Le Page. Polecamy użycie szablonów oraz wykorzystanie narzędzi do tworzenia tzw. favicons, czyli miniaturowych logotypów witryny, widocznych na pasku adresu.
"Content is King!"
Treść powinna być wyznacznikiem, jakości serwisu. Spójne teksty, czcionki, kolory, o to wszystko musimy zadbać wstawiając tekst na stronę. Nasz Internauta nie może poczuć się znużony ani zmęczony przeglądając stronę www.